교육에 챗GPT 인공지능을 도입하는 안건에 대해 어떻게 생각하시나요?
공립학교 학생 AI 사용 허용 여부 놓고 갈라진 호주 교육계
https://www.asiatoday.co.kr/view.php?key=20230202010001234
- 인공지능은 피할 수 없는 미래, 탐색하고 연구해야
- 부정행위에 대한 우려로 대부분 학교에서는 금지
위 기사의 두가지 입장이 현재 상황을 잘 대변하고 있습니다. 남호주 교육부 장관은 아래와 같인 의견을 냈는데요.
블레어 보이어 남호주 교육부 장관은 포괄적인 인공지능 사용 금지는 미래를 준비하기 위한 올바른 방법이 아니라고 주장했다. 그는 "아이들에게 인공지능의 장점, 함정, 그리고 그것을 다루는 방법을 가르치고, 인공지능은 할 수 없지만 사람은 할 수 있는 일에 집중할 수 있는 정도까지 그것을 포용하는 방법을 찾아야 한다"면서 인공지능 사용을 옹호했다.
교육계의 현실은 그렇게 녹록하지 않습니다. 특히나 광범위한 부정행위와 표절, 학습능력 부진 등의 여러 이유로 여전히 논의 중이며, 어떻게 하면 인공지능을 활용해 학력 격차를 줄이고 혜택을 더 얻을지에 대한 진지한 고민 역시 오가고 있습니다.
오픈AI는 교육자를 위한 챗GPT 고려사항으로 아래와 같은 글을 게시하고 있습니다.
https://platform.openai.com/docs/chatgpt-education
Examples of education-related risks and opportunities
We are still in the early days of understanding how this technology will be used and what kinds of applications people might explore using it. While we are excited about many applications of generative AI within educational contexts, we think it’s important that, like any technology, it be introduced into the classroom under the supervision of educators. We also understand that many educators have questions about what the technology is capable of and what its limitations are.
We present a broad overview below. While this list is not comprehensive, we hope it sparks further discussion and input on what to consider when employing this technology. We invite feedback on these considerations in the attached input form.
앞으로 다양한 분야에 제네러티브 AI가 도입되고, 교실에서 선생님의 지도 하에 다양한 형태로 도입되길 기대합니다.